donderdag 22 oktober 2015

Donderdag dessertdag: week 1

Mijn dilemma was als volgt: Een trouwkleed waar ik binnen 37 weken nog in moet passen vs. de onweerstaanbare drang naar zoetigheid. (Lees: suikerverslaving)

Na enkele jaren geleden al een volledige maand zonder chocolade door te brengen (weliswaar een korte februari-maand) ben ik klaar voor een nieuwe uitdaging. Zoveel mogelijk toegevoegde suiker uit mijn dagelijkse menu's schrappen door:
- geen suiker in de thee
- geen chocolade
- geen frisdrank of vruchtensappen met toegevoegde suikers
- geen zoet broodbeleg
- confituur zonder toegevoegde suikers
- enkel fruit als tussendoortje
- 2 liter water te drinken per dag
- ...

Maar waarom die titel dan, Evelien? Wel, om het realistisch en leuk te houden gun ik mezelf elke donderdag een dessertje, zelfgemaakt of lekker gaan eten in de talloze Leuvense restaurants/bars. 

Wekelijks zal ik een update geven van mijn week met zo min mogelijk suiker in mijn buik. Wat je mag verwachten?

- Wekelijks dessert(recept)
- Veel yummy foto's
- Tips om aan suiker te weerstaan
- ...

Het startschot is gegeven: Week 1: Tweemanschocomousse in Dewerf.

Voor:


Na:


Score*: 6/10 - Lekker

*zuchtje* Amai wat een start. Ik denk dat ik de week wel zal doorkomen zonder suiker. Zo.veel.suiker. Zelfs voor mij. De hoeveelheid was ook iets te veel van het goede. Het was eerder een viermanschocomousse dan een tweemanschocomousse. Wel behorend tot de betere chocomousses.

Allez, tot de volgende hé. 





* Score:

10/10: "Zo lekker dat ik wel zou kunnen wenen."
9/10: "Dit is het!"
8/10: "Bijna perfect, ik zou dit of dat nog aanpassen."
7/10: "Hmm, lekker. Wel iets om nog eens te maken."
6/10: "Lekker, maar niet voor dikwijls."
5/10: "Niet goed, niet slecht."
4/10: "Niet echt mijn ding."
3/10: "Mislukt maar nog eetbaar."
2/10: "Niet lekker."
1/10: "Echt slecht."
0/10: "Het zag er zo slecht uit dat ik er zelfs niet van geproefd heb."

1 opmerking:

  1. Wow Evelien, respect dat je dit doet, ik zou het echt niet kunnen! Ik eet hier veel minder zoetigheden dan thuis en ik mis het echt heel erg. Vorige week heb ik dan ook chocomousse gemaakt, maar hij was niet zo goed gelukt als die van mama :D

    BeantwoordenVerwijderen