vrijdag 9 oktober 2015

Ditjes en datjes




Blog starten: check! Alweer een item van mijn 'Fantastische 50'. 

En nu? Wat blog ik nu?

Als grote fan van lijstjes, dingen neerschrijven, op verschillende vlakken creatief bezig zijn en wegdromen, hoop ik dit alles te combineren. Ditjes en datjes, dus. Geen flauw idee hoe het evolueert.
Niet met de bedoeling om een groot leespubliek te hebben, maar eerst en vooral gewoon voor mezelf en het plezier...en voor wie graag blogs leest. 

Bij deze wijd ik mijn eerste blogpost aan...mijn 'Fantastische 50'. 

Het concept: 
Dit lijstje startte ik in januari 2013 onder het motto: "live to the fullest, 't kan potverdikke snel veranderen" en "ik heb zoveel te doen en te verwezenlijken en weet niet meer waar mijn 'kop' staat". Enkele maanden voordien, op de boekenbeurs, kocht ik om diezelfde reden:



Het begon al met hoofdstuk 1: Jezelf voorbereiden op succes. Meteen verkocht. De paragraaf over je Fantastische 50 opstellen sleepte me mee naar een ambitieuze lijst wat ik de komende 1,3,5 en 10 jaar wou bereiken. Nuance: dit lijstje is niet hetzelfde als een bucket list, maar overlapt op sommige momenten wel. (Hierover later meer.)  De Favoriete 50 is een persoonlijke leidraad om allerhande (grote en kleine, leuke en saaie) zaken gedaan te krijgen, door er een tijdskader en een methode aan toe te kennen, door het op te splitsen in kleinere doelen en heerlijk door te strepen wanneer het achter de rug is. Uit deze 50 kies je per keer 12 doelen waar je momenteel aan gaat werken.

Enkele voorbeelden die reeds behaald zijn in de voorbije jaren:
- 5 km kunnen lopen
- Foto collagemuur maken
- Afstuderen

Enkele voorbeelden waar ik mee bezig ben:
- Cursus babymassage
- Trouwkleed vinden (morgen, as we speak!)
- Boekenlijst uitlezen (nog een van mijn lijstjes)
- 10 km kunnen lopen (duurt wat langer ;) )

Enkele voorbeelden voor de toekomst (binnen 10 jaar):
- Fulltime vast contract krijgen
- Een bibliotheekkast hebben
- Een huis kopen

Het boekje was één van mijn beste aankopen ooit. Hoewel het een simpel concept is en misschien wel vanzelfsprekend is, helpt het boekje om je doelen (en dromen) achterna te jagen en de touwtjes in handen te nemen.  I'll keep you posted, hé!


Voilà! De kop is er af. Eerste blogpost; niet zo moeilijk als ik dacht. 

Tot de volgende!




3 opmerkingen:

  1. Dat boek staat hier ook op de kast! :)
    Veel succes met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Evelien,

    Leuk om te lezen! Succes nog =)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee Evelien! Je blog staat alvast bij mijn favorieten :)

    BeantwoordenVerwijderen