zondag 12 maart 2017

Buikgevoel deel 2: Op "dieet" vs. eten voor twee

Voor het eerst in mijn leven móet ik op dieet (afgezien van die ene zot lange maand februari zonder chocolade...).

Toch wel even schrikken wat je allemaal graag lust, maar moet laten als je zwanger bent. Gelukkig zijn er héél wat alternatieven en andere lekkere dingen op de markt.
En ondertussen zijn we pro's in het lezen van etiketten in de winkel. ;-)

Handige tip de Amerikaanse app Ovia® heeft een hele lange lijst met voedingswaren die je wel en niet mag eten tijdens de zwangerschap.
Top 3 van de zaken die ik toch wel binnen de week na de bevalling graag wil eten:

- Goeie steak seignant met een slaatje
- Broodje club kaas met vééél groentjes
- Gerookte vis en vlees

Waar ik toch verbaasd van opkeek was hoeveel en hoe vaak je honger kan hebben. Soms is het écht moeilijk om niet voor twee te eten, of drie...(toch geen tweeling, hoor) Ik verwachtte meer misselijkheid (hout vasthouden) en in de plaats kreeg ik honger als een beer. Je kan er je klok op zetten, elke 2 uur I'm munching away, zelfs om 12 uur 's nachts wanneer ik de slaap niet kan vatten.

Handige tip voor wanneer je 's ochtends zoveel honger hebt alsof je maag er langs boven uit komt (sorry voor de plastische metafoor!): crackers eten in bed voor je opstaat! De kruimeltjes zijn bijzaak wanneer je hangry of misselijk wordt!

Gelukkig is de goesting naar gezond eten ook groot,. (Lekkere recepten en powerfood tips volgen binnenkort!)
Alvast een voorsmaakje (oh the pun!)






Tot de volgende! :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten